Bestill time med SMS

Send til 2097:

DRSAMIMI fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

Se eksempel

DRSAMIMI 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Kr. 6,- per mottatt melding.

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer
legeriet har flyttet inn i nye lokaler ved Grue Helsetun mandag 03.mai.2021

Reza Samimi legeri har flyttet

2. mai 2021

Reza Samimi legeri har flyttet inn i nye lokaler ved Grue Helsetun. Fra mandag 03.mai.2021 tar vi deg imot på den nye lokaliteten som ligger på baksiden av Grue Helsetun.

Nye Besøksadresse : Finnskogvegen 139, 2260 Kirkenær

Tlf nummer 62942212

Flytting av legekontoret 03.mai.2021

29. april 2021

Reza Samimi Legeri fått tilbud om ny lokalitet fra første mai 2021.

Vi tar nye kontoret i bruk på Finnskogvegen 139 fra mandag av.

Påskeuken og flytting ! Noe som ikke ble realisert dessverre !

26. mars 2021

Til alle pasienter som bruker Reza

I begynnelsen av mars 2021, måtte vi egentlig flytte til det nye lokalet som vi ble lovet av kommunen,men kommunen har ikke klart å finne et egnet sted hittil nå.

Vi har stengt kontoret i påskeuken likevel, mens jeg sitter hjemme og er tilgjengelig for pasienter, men over nettet.

Bruk helst Helsenorge.no

God påske

Koronavaksinasjon er i gang ved Dr Samimi legekontor fra i dag av

28. januar 2021

Vi Vi tar kontakt med våre pasienter om vaksinen i prioritert rekkefølge. Vaksinen gis gratis.

Prioriteringsrekkefølge:

1) Beboere i sykehjem og omsorgsboliger

2) Eldre over 85 år

3) Eldre over 75 år og deretter de over 65 år

4) Personer 18–64 år med én eller flere nærmere spesifiserte sykdommer som de har fra før.

Vaksineringsdager

15. oktober 2020

På grunn av corona-situasjonen må vi år gjennomføre vaksinering på nærmere angitte datoer og med andre rutiner enn tidligere år. Vaksineringen gjøres på følgende datoer:

Torsdag 15.10.2020 og Fredag 16.10.2020

Dersom vi ser at det er behov for flere vaksineringsdager kommer vi tilbake til dette.

FORSTERKET VAKSINE KOMMER I NOVEMBER

8. oktober 2020

I år får beboere over 65 år i sykehjem og omsorgsboliger tilbud om forsterket vaksine – Fluad. Fluad har bedre effekt for eldre enn den tradisjonelle vaksinen, Enkelte hjemmeboende personer over 80 år med stort hjelpebehov vil også få tilbud om Fluad fra kommunen.

Det er viktig at de som får tilbud om Fluad ikke tar den tradisjonelle vaksinen først. Er du usikker på om du skal ha forsterket vaksine, bør du kontakte din fastlege.

Influensavaksinering høsten 2020

7. oktober 2020

Vi starter influensavaksinering fra torsdag 8. oktober. På grunn av koronapandemien vil det ikke bli mulighet for drop-in i år. Vaksine kan settes i forbindelse med planlagt legetime som du skulle hatt, alternativt kan man settes opp på et eget vaksineringstidspunkt ved å ta kontakt med legesenteret. Send gjerne en eKontakt til resepsjonen via helsenorge.no for å få et tidspunkt. Vi setter opp egne dager til dette.

Vaksinering er forbeholdt risikogrupper frem til 1. desember. Egenandelen for risikogruppene er 50 kr. For pasienter med frikort er vaksinen gratis.

Følgende personer har økt risiko for alvorlig sykdom og død ved influensasykdom, og anbefales derfor influensavaksine:

– Alle fra og med fylte 65 år
– Beboere i omsorgsbolig og sykehjem
– Gravide etter 12. svangerskapsuke (2. og 3. trimester). Gravide i 1. trimester med annen tilleggsrisiko skal også få tilbud om vaksine
– Barn og voksne med diabetes mellitus type 1 og 2, kronisk lungesykdom (inkludert astma), kronisk hjerte-/karsykdom, spesielt personer med alvorlig hjertesvikt, lavt minuttvolum eller pulmonal hypertensjon, kronisk leversvikt, kronisk nyresvikt, kronisk nevrologisk sykdom eller skade, spesielt personer med nedsatt lungekapasitet, nedsatt immunforsvar som følge av sykdom eller behandling av sykdom (f.eks. kreft, HIV, reumatoid artritt og andre sykdommer), svært alvorlig fedme (KMI over 40), annen alvorlig og/eller kronisk sykdom der influensa utgjør en alvorlig helserisiko, etter individuell vurdering av lege

I tillegg anbefales influensavaksine til følgende grupper, primært for å beskytte andre (indirekte beskyttelse):

– Helsepersonell som har pasientkontakt
– Husstandskontakter til personer med nedsatt immunforsvar
– Svinerøktere og andre som har regelmessig kontakt med levende griser